تبلیغات
ورزش برای همیشه - چرا باید ورزش كنیم؟ ورزش برای همیشه - چرا باید ورزش كنیم؟

ورزش برای همیشه

ورزشی،اجتماعی،شخصی

افزایش بنیه

فعالیتهای بدنی باعث افزایش بنیه و قدرت شما می شود. و در مواقع سختی و اضطراب توان شما را برای تحمل چنین وضعیتهایی افزایش می دهد هر چه سلامتتر باشید قلب، ریه و ششهای شما می توانند بهتر كار كنند و در نتیجه می توانید مدت طولانی تری راه بروید، برقصید بازی و ورزش كنید. و به طور كلی توانایی شما در همه زمینه ها افزایش پیدا می كند.

افزایش استحكام

هر چه سالمتر باشید نیروی بیشتری برای انجام كارهای بدنی خواهید داشت و همانطور كه می دانید نیرومند بودن علاوه بر زمینه های ورزشی در همه امور زندگی به دردتان خواهد خورد. چرا كه سراسر زندگی تلاش است و قوی بودن باعث می شود همه چیز به نظرتان ساده تر جلوه كند.

افزایش انعطاف پذیری :

انعطاف پذیری بدن به میزان حركات مفاصل شما بستگی دارد. خم كردن پشت، بلند شدن روی نوك انگشتان پا برای رسیدن به طبقه بالایی كمد و... همه نمونه هایی از انعطاف پذیری بدن هستند انعطاف داشتن در همه امور زندگی و حتی برای انجام فعالیتهای ورزشی مورد نیاز است انعطاف پذیری اصولاً با افزایش سن كاهش می یابد ولی می توان با انجام نرمشهایی از خشك شدن بدن جلوگیری كرد.

تاثیرات روانی از جمله بهتر خوابیدن

انجام فعالیتهای بدنی یكی از بهترین راههای كسب ”احساس خوب“ در طول روز است. وقتی ورزش می كنید خود را از همه تنشهای روزانه، همه استرسهایی كه به شما وارد شده و همه فشارهای روانی می رهانید. چرا كه در حال ورزش كردن با ترشح اندروفین  از مغز شما احساس آسودگی خاطر و آرامش می كنید. بدین ترتیب بهتر و راحت تر خواهید توانست پستی و بلندیهای زندگی را طی كنید وقتی بدن آماده و نیرومندی داشته باشید، روح و روان قوی تری هم خواهید داشت و به دنبال آن اعتماد به نفستان افزایش می یابد. ورزش مرتب و مداوم علاوه بر مزیت های فوق به شما كمك می كند كه بهتر و راحتتر بخوابید.

تاثیرات اجتماعی

حضور در كلاسهای ورزشی، ورزشهای تیمی و غیره راه بسیار مناسبی برای ملاقات و رویارویی با افراد تازه است، افرادی كه علایقی مشابه خود شما دارند. چنین وضعیتی در بهتر شدن روحیه شما و افزایش روابط اجتماعی تان موثر خواهد بود.

كنترل وزن

انجام فعالیت های بدنی مداوم بهترین و سالم ترین راه برای كنترل وزن و حفظ نسبت ”ماهیچه به چربی“ است با توجه به اینكه هر كس دارای وضعیت بدنی مخصوص به خود است، همه از برقراری تعادل بین چربی و ماهیچه در بدن سود خواهد برد. بد نیست بدانید كه چربی بسیار كم یا بسیار زیاد هر دو می توانند در بدن تاثیرات منفی بجای گذارند. بنابراین لازم است با یك رژیم غذایی مناسب و ورزش به موقع همه مواد غذایی مورد نیاز بدنتان از جمله ویتامین ها،مواد معدنی، پروتئین ها و چربی را به میزان لازم دریافت كنید.

منبع:رنگین كمان


نوشته شده در دوشنبه 28 تیر 1389 ساعت 06:15 بعد از ظهر توسط زهرا اهل ورزش |


 Design By : Pichak